Víte co je to instantní marketing?

26.07.2012 16:24

Všichni marketéři občas slýchají, že jejich obchodní oddělení případně nadřízený potřebuje vytvořit rychlou kampaň s jasným výsledkem nejlépe podložený fakty o zvýšení obratu, ideálně zisku. Tuto metodu jsem si sám pro sebe nazval instantním marketingem. 

S instantním marketingem je to úplně stejně jako s instantní polévkou, sice národní i nadnárodní společnosti od 2. světové války den co den pilují ingredience a způsoby konzervování produktu, ale přece jen dokáží při nejlepším dosáhnout průměru. Proč tomu tak je? Proč i v případě využití exkluzivních surovin se povede produkt průměrné kvality? Odpověď je na snadě - výsledku chybí přizpůsobení, sezónnost, zohlednění aktuální situace, možnost využití nejvýhodnější nabídky na trhu, zkrátka nemůžete koupit čerstvý pastyňák.

Stejné nastane při tvorbě instantní kampaně, pro ty z Vás, kteří mají pocit, že se s touto metodou nesetkali velmi rychle nastíním o co se jedná (pozor agentury, nehovořím o vás, ale o in-house přípravě). Na poradě dostanete zadání připravit komunikaci na nově nasazený produkt, který se ideálně vymyslel předevčírem, nebo v horším případě před měsícem a někdo vám o něm zapomněl říct. Pro tento produkt neexistují pořádné podklady, není jasně definovaná CS, cena je nastavena na základě pocitu, nikoli průzkumu a k tomu máte ještě alespoň deset technických zádrhelů, které vám situaci rozhodně neulehčí. Je čas na instantní marketing. Kreativitu si raději nechte na cestu do práce, na tu není čas ani peníze. Vytvořit plnohodnotný marketingový mix? BLÁZNÍTE - odpoví vám zbytek, který má co dočinění s tímto produktem - prostě použijeme to co už jednou fungovalo. Ano, existují nějaké zaběhlé metody, které mohou fungovat s předpokládanou jistotou, ale fungují proto, že je pilujete a můžete si hrát s drobnými nuancemi, kterými dotváříte jejich pravidelnou funkčnost. Pro mě to býval direct mail. Takže využijete jak se říká to co máte na skladu a do 24 hodin z toho uplácáte pocitovou kampaň. 

Na začátku jsem zmínil, že není čas, ani peníze, ty opravdu nejsou, protože s nimi se na toto nepočítalo a rezervní fond je vyčerpaný z obdobné akce v minulém měsíci. Zbývají vám dvě možnosti, buď přelít zdroje odjinud, nebo překročit rozpočet a doufat, že rentabilita kampaně vás nebude stát místo. Jaký může mít tato kampaň výsledek? Záleží na několika proměnných, schválně řekněte sami, jestli by vám nechutnala instantní polévka v horském táboře po dvou dnech chůze, když jste až do teď jedli jen musli tyčinky, nebo naopak neuvítal bych jí jako předkrm v restauraci, která se umístila mezi těmi, které doporučuje michelinský bedekr. Doufám, že jsem vám přiblížil můj vlastní pojem a jeho užívání, ale vyvarujte se jednoho - nedělejte z instantního marketingu strategii firmy, viděli jste někoho, kdo se celý život živí jen instantní polévkou?

Pavel Pastor

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory i-marketing.cz.

Přidat.eu záložku

Novinky

Internetové bannery za nejlepší ceny

28.09.2013 10:28
Inzerovat na akciecz.cz je podstatně výhodnější než na jiných finančních serverech. Zobrazení vašeho banneru jednomu čtenáři vás stojí zlomek toho, co zaplatíte na finančních serverech akcie.cz, penize.cz, finance.cz a dalších. Zatímco jinde nabízejí CPT v řádu stovek, my od dnešního dne nabízíme...

Víte co je to instantní marketing?

26.07.2012 16:24
Všichni marketéři občas slýchají, že jejich obchodní oddělení případně nadřízený potřebuje vytvořit rychlou kampaň s jasným výsledkem nejlépe podložený fakty o zvýšení obratu, ideálně zisku. Tuto metodu jsem si sám pro sebe nazval instantním marketingem.  S instantním marketingem je to...

S hlavou v obratu

16.07.2012 21:12
Jak překročit svůj vlastní stín? Jde o rozhodující okamžik v životě každého z nás, ať pijete levné krabicové víno na lavičce v parku, nebo si užíváte drahých lahůdek na terase fusion restaurace. Rozhodující okamžik nastane ve chvíli, kdy dojdete na svou hranici, hranici, která je pro každého z...

Paroubkovce by volilo 19% voličů! Šok?

14.02.2012 15:43
15.10.2011 Dnešní vydání deníku Právo informuje o výsledcích bleskového průzkumu agentury STEM, který je pro mnohé pozorovatele jistě velkým překvapením. Nové straně Národní socialisté – levice 21. století by sice odmítlo dát ve volbách hlas 81 procent lidí, ale zbytek by ji asi nebo určitě...

Kdo vyváží nejvíce ropy na světě?

13.02.2012 09:50
Největší světoví vývozci ropy (v mil. barelů denně, 3.čtvrtletí 2011) Země v mil. barelů denně Saúdská Arábie 9,34 Írán 3,53 Irák 2,67 Spojené arabské...

Mountfield na pražské burze?

09.01.2012 14:28
Minulý týden ohlásila firma Mountfield svůj úmysl vstoupit na českou burzu. Tah je to přinejmenším překvapivý, jelikož i ty nejmenší emise na pražské burze působí proti prodejci sekaček jako giganti. Snad s výjimkou energetické E4U. Podle serveru E15 v roce 2010 Mountfieldu mírně klesly tržby...

Finanční podvodníci a jak je poznat

30.12.2011 03:01
Článek Klíč k určování finančních podvodníků vyšel v originále zde. Komentář najdete pod článkem.   Klíč k určování finančních podvodníků Vaše peníze jsou nějak sexy. Kdekdo po nich pálí, uchází se o ně. Někdo to s nimi i s vámi myslí vážně, někdo je podfukář. A často to není...

Akcie zůstanou nejlepší investicí

29.12.2011 01:49
Wohlhüter: Pojďme ještě trochu do praxe. Musíme pro férovost říci, že se dění na burze může během jediné minuty otočit. Tento rozhovor je natáčen uprostřed března 1998. Za dva tři dny či týdny se může leccos změnit. Ale to přináší také určité vzrušení, jelikož člověk pak může zhodnotit sílu...

Přehled 10 největších ekonomik světa

27.12.2011 01:08
Brazílie poprvé v historii co do velikosti ekonomiky překonala Velkou Británii. V žebříčku největších ekonomik světa tak zaujala šestou pozici, vyplývá z dat soukromého ústavu Centre for Economics and Business Research. Podívejte se na první desítku největších hospodářství světa.   10...

André Kostolany a jeho rozhovory

26.12.2011 23:18
Hynek Rozkovec, redaktor serveru Akciecz.cz, se pustil do vybraných překladů rozhovorů z němčiny s André Kostolanym. A stojí to za to.  Zde jsou první čtyři: S dámami hovořím čtyřmi jazyky. První část interview s André Kostolanym z r. 1998 Burza je kolosální nástroj. Druhá část...
1 | 2 | 3 >>